El Miracle-Torre i Sant Martí de Riner-Capella de Sant Gabriel-El Miracle

El Miracle

Sortim des del Miracle direcció a la Cirosa i la Vall per un camí sense parar de baixar fins al riu Negre, dirigint-nos cap a Riner travessant el riu per sobre la palanca. Després de la palanca trobarem la primera pujada i ja haurem arribat al peus de la torre de Riner, que ja farà una bona estona que ens estarà contemplant mentre anem ascendint.

Una vegada descansats, tornarem a agafar el mateix camí, tornant a travessar el riu Negre. Just a la corba de Planarodona, ens desviarem per un camí amb un desnivell considerable que ens portarà a l’eix del Villaró i a la serra del Solà, des d’on tindrem unes sensacionals vistes de Freixinet.

Seguirem caminant direcció al Miracle, i ja en vistes al santuari ens desviarem cap a Vilaseca fins arribar a la capella de Sant Gabriel, el punt més alt del municipi de Riner, des d’on contemplarem unes magnífiques vistes del territori barroc i molt més enllà. I, si ens girem, tindrem unes altres magnífiques vistes del Solsonès i el Pirineu català.

Des d’aquest punt ja només ens quedarà baixar fins al Miracle per completar la ruta, després d’haver conegut indrets ben amagats del nostre municipi.

La ruta és per fer caminant i, excepte l’últim tram de la torre i Sant Martí de Riner i el tram de la capella de Sant Gabriel, també es pot fer amb bicicleta de muntanya.