Visita al menhir del Solà

DIUMENGE 21 OCTUBRE 2018

El diumenge 21 d’octubre, i abans del trasllat del menhir del Solà a la Casa Gran del Miracle per tal de ser preservat i estudiat dins el projecte Gegants Immortals, l’Ajuntament va organitzar una visita al menhir del Solà amb l’arqueòleg Pablo Martínez, responsable del trasllat i l’estudi del menhir.

A les 11 del matí, una trentena de rinerencs i rinerenques es van aplegar a la Caseta de Casamartina per anar caminant fins a la costa del Solà, on es trobava el monument megalític.

Un cop allà, Pablo Martínez va explicar les característiques del menhir i va contestar totes les preguntes dels assistents.

El 25 de novembre, a petició de l’Ajuntament de Riner, i gràcies a la bona predisposició dels responsables del Museu Diocesà i Comarcal per explicar el projecte i escoltar totes les propostes, es va realitzar una xerrada a l’Espai Barroc, que es va fer petit per acollir un nombrós públic, a càrrec dels responsables del projecte, amb el títol “Quan, com i perquè”. Es va exposar el projecte Gegants Immortals i es van atendre totes les inquietuds del públic assistent.

Seguidament, es va realitzar una visita guiada a l’espai on es troben les sis esteles i estàtues menhirs traslladades, als baixos de la Casa Gran.