Riner inaugura l'Espai de Benvinguda al Miracle

DISSABTE 16 FEBRER 2019

També posa en escena l’ortofotomapa i el mapa topogràfic de Riner a escala 1:5000

El passat dissabte dia 16 de febrer va ser un dia important i de goig al municipi, perquè es va inaugurar un nou espai municipal.

El consistori rinerenc i Xavier Poch, pare superior del Miracle, acompanyats per la presidenta de la Diputació de Lleida, la Sra. Rosa Maria Perelló, el director de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, el Sr. Jaume Massó, representants del Territori Barroc i les Espurnes Barroques i un gran nombre de rinerencs i rinerenques van viure un matí ben especial al Miracle.

En primer lloc, la presidenta de la Diputació va signar en el llibre d’honor del municipi a la sala de plens de l’Ajuntament, acompanyada per tots els membres del consistori. Tot seguit, va rebre de part de l’alcalde el guardó  que l’Ajuntament entrega a les autoritats que visiten el municipi o a les persones que s’han implicat d’una forma especial amb Riner.

A continuació, plegats es van dirigir a l’Espai de Benvinguda, on es congregava un gran nombre de públic. Llavors Xavier Poch va dirigir unes paraules de benvinguda i agraïment a tots els assistents. Seguidament, va prendre la paraula l’alcalde rinerenc Joan Solà, que també va agrair l’assistència de tots els presents i va explicar la satisfacció del consistori de poder haver dut a terme el nou Espai de Benvinguda, un espai serè, de pau, que pretén donar la benvinguda al Miracle i a Riner. Va aprofitar per recordar que “avui s’inauguren, aprofitant la presència de la presidenta, totes les millores de la Casa Gran que s’han dut a terme des del 2013, que no són pas poques. L’Ajuntament, el bar restaurant, la I Fase de Restauració del Pati Interior, l’Espai Barroc, l’Espai Natura, la I Fase de la Sala d’Exposicions Temporals i les moltes millores de la Casa Gran, com els accessos per a persones amb problemes de mobilitat o la nova il·luminació. Fins ara havíem treballat de portes endins, avui inaugurem aquest nou espai de benvinguda, una obra exterior que és la llavor i l’inici de totes les millores al perímetre del Miracle, que es podran executar gràcies a l’ajut ja concedit pel Pla de Foment del Turisme de la Generalitat de Catalunya”.

El torn de paraula de la presidenta de la Diputació va consistir en paraules d’agraïment per poder ser i acompanyar Riner en un dia tan especial, mostrant l’aposta de la Diputació amb la col·laboració i implicació amb tots els municipis de Lleida.

De nou va prendre la paraula l’alcalde per explicar que al mes de desembre la Fundació Món Rural va lliurar el premi Món Rural al Territori Barroc i al festival Espurnes Barroques per haver dut a terme un projecte de dinamització turística i cultural creat per nou petits municipis que tenen com a eix comú el barroc i que treballen conjuntament i sumant esforços per donar-se a conèixer. Una part del premi va consistir en una olivera, el significat de la qual és la perseverança. Ja que la seu administrativa i capital del Territori Barroc es va decidir que fos a Riner, entre tots els membres es va creure oportú que aquesta olivera fos plantada al Miracle. Així, la presidenta de la Diputació, el director del festival, Josep Barcons, i els membres de les Espurnes Barroques i el Territori Barroc van plantar l’olivera en una de les jardineres de l’Espai de Benvinguda. Una olivera que en paraules de l’alcalde rinerenc “esperem que vagi creixent tal com aniran creixent el Territori i les Espurnes”.

Seguidament, tothom es va desplaçar cap a la Sala Gran del Miracle per poder veure en una de les parets el mapa topogràfic i l’ortofotomapa a escala 1:5000 de Riner. Aquests mapes els va lliurar l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya al municipi com a mostra d’agraïment a Riner per haver estat el primer municipi del Solsonès interessat en tenir totes les masies i edificacions del seu terme amb la geolocalització actualitzada. Això ha estat possible  gràcies a la important tasca duta a terme per l’Ajuntament a l’hora de recollir les dades actualitzades. El Sr. Jaume Massó, director de l’ICGC, va explicar davant de tots els assistents el format dels mapes i la important tasca que realitza l’Institut.

Tot seguit, com a cloenda dels actes, la pianista Montserrat Calduch, d’una forma brillant, va acompanyar amb el so del piano Els Segadors que van interpretar tots els assistents, fent que la Sala Gran vibrés amb el cant de l’himne de Catalunya.

La visita al Pati de la Casa Gran, a l’Espai Natura i a la futura Sala d’Exposicions Temporals va conduir a tothom a l’Espai Barroc on es va poder fer un brindis que va posar punt i final als actes d’un matí dels que queden a la memòria del municipi.

Abans d’anar-se’n, la presidenta i el director van poder gaudir d’una magnífica visita al retaule del Miracle a càrrec de Xavier Poch.