Presentació del Fulletó El Solsonès Barroc

DISSABTE 06 ABRIL 2019

El Solsonès Barroc. Un paisatge històric genuí. Una nova proposta de difusió amb tota la informació del barroc al Solsonès

El passat dissabte 6 d’abril, a 2/4 de 12 del migdia, dins els actes de la IV Fira de la Mel de Riner, es va presentar el fulletó informatiu El Solsonès Barroc. Un paisatge històric genuí. Es tracta d’un desplegable on el públic trobarà totes les ofertes existents a la comarca, per conèixer i aprofundir en un món que va més enllà d’un estil artístic.

El Solsonès és una de les comarques de Catalunya més riques en patrimoni barroc. Un patrimoni excepcional que, en la seva major part, es conserva i es pot descobrir en el territori. L’Espai Barroc, el retaule major del santuari de la Mare de Déu del Miracle (Riner), els retaules de Sant Pere de Matamargó (Pinós), la catedral de Solsona, el Quarto dels Gegants (Solsona) i la capella dels Colls (Sant Llorenç de Morunys) són els elements singulars que recull aquesta edició, acompanyats de tota la informació necessària per conèixer-los de primera mà amb visites guiades.

El fulletó és una edició del Museu de Solsona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Riner, Solsona Experience, la Ruta del Barroc, el Museu-Centre d’Interpretació de la Vall de Lord i el Patronat de Turisme del Solsonès.

La presentació va anar a càrrec del pare superior del Miracle, Xavier Poch, de l’alcalde de Riner, Joan Solà, del representant del Consell Comarcal, Ferran Miquel, i la directora del museu, Lídia Fàbregas. Es va fer davant l’altar barroc del santuari de la Mare de Déu del Miracle i de la mà de Montserrat Isanta amb la representació de “Text, passió i gest”, sobre el llenguatge no verbal en les representacions líriques del barroc, l’evidència de les reaccions naturals del nostre cos envers les passions humanes.

Aquesta proposta és una iniciativa de museu al territori. Un pas més en la voluntat del Museu de Solsona de promoure i col·laborar en la difusió dels recursos i valors patrimonials presents en el territori per tal de posar-los a l’abast del conjunt de la societat