L'associació de Micropobles de Catalunya es reuneix a Riner

DIMECRES 02 OCTUBRE 2019

El passat 2 d’octubre, per primera vegada, la junta de l’Associació de Micropobles de Catalunya va celebrar la seva junta mensual a Riner, a la sala de plens de l’Ajuntament.

La nova junta de l’associació, que es va escollir el passat mes de juliol a Sant Martí Sesgueioles, la lidera Mario Urrea (alcalde de Torrebesses) i una de les vicepresidències l’ocupa Joan Solà (alcalde de Riner), convertint-se en el representant de l’associació al Solsonès i entorns.

Com no podia ser d’altra forma, l’Ajuntament va convidar els membres de la junta a gaudir d’una visita guiada al conjunt del Miracle. Molts dels assistents no coneixien el Miracle i van quedar meravellats del gran patrimoni arquitectònic i cultural existent a Riner.

L'Associació de Micropobles de Catalunya és una entitat sense afany de lucre que vol donar una veu conjunta als pobles de Catalunya que tenen menys de 500 habitants. Una acció que ha de servir per millorar la capacitat de gestió dels ajuntaments i per millorar la qualitat de vida dels seus habitants.

És una entitat que no té com a propòsit prestar serveis directes o complementaris als que ja propicien altres entitats municipalistes o les administracions supramunicipals. Pretén, en canvi, comunicar i posar en evidència totes aquelles dificultats que comporta el fet d'haver de gestionar un ajuntament d’un micropoble amb tots els deures però amb magres mitjans.

Pretén també fer entendre als governs, legisladors, grans companyies de serveis i altres instàncies diverses que el principi de subsidiarietat on més adequadament s'ha d'aplicar és precisament als micropobles. I s'ha d'aplicar amb rigor, perquè la gent que hi viu pugui tenir garantida la igualtat d'oportunitats.