La consellera de Cultura de la Generalitat visita Riner

DISSABTE 06 ABRIL 2019

Coincidint amb la Fira de la Mel, la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya va visitar el Miracle i Riner.

La va rebre l’alcalde i el consistori rinerenc al nou Espai de Benvinguda al Miracle, juntament amb el director territorial de Cultura a la Catalunya Central, Sr. Lluís Cerarols, i altres autoritats del Territori Barroc i alcaldes de la comarca.

Seguidament, l’alcalde rinerenc la va acompanyar a conèixer la Casa Gran, on va quedar meravellada amb el pati interior i també amb tota la dinamització i les millores a l’immoble a través de l’Espai Barroc, l’Espai Natura o la Sala d’Exposicions Temporals. El seu ferm compromís, dins les seves possibilitats, va ser de seguir col·laborant i sumant com fins ara amb Riner i poder veure finalitzats i oberts al públic al més aviat possible el pati interior i la Sala d’Exposicions Temporals.

Una vegada finalitzada la visita, es va desplaçar a la sala de plens on va dirigir-se amb unes extenses i interessants paraules a tots els assistents. A continuació, va entregar el Guardó l’Abella Rinerenca al municipi agermanat d’Arnes. Finalment, va signar al llibre d’honor de l’Ajuntament amb les següents paraules:

“Estic contenta de ser aquí, en ocasió de la Fira de la Mel, en un dia lluminós, amb els Pirineus nevats i el compromís del ple municipal de tenir cura de les abelles.

Les abelles de les flors xuclen el nèctar i produeixen cera i mel. Són creatives. Com l’alcalde i els regidors que han creat l’Espai Barroc i l’Espai Natura i han decidit que patrimoni, cultura i natura s’agermanin per sempre al Miracle.

La terra, la llengua, les persones són fonamentals. No podem tirar endavant Catalunya si tots no anem junts. Endavant!

Una gran abraçada a Riner!”.

Després de fer-se algunes fotos amb els assistents, la consellera va visitar la fira, on va saludar i parlar amb el públic en general i amb tots els paradistes, interessant-se, coneixent i sorprenent-se de la gran quantitat de productes que genera el món apícola.

No podia donar el tomb a la plaça i no entrar al santuari, on va quedar meravellada amb el retaule i tota la visita que li va oferir el Xavi.

En sortir de nou a la plaça, la bona olor de les tapes que s’oferien a sota les arcades ja impregnava tot l’entorn i, abans de finalitzar la visita, va tastar algunes de les tapes amb mel i va felicitar-ne els creadors.

Una nova foto de grup per immortalitzar el moment des de la creu de la bassadòria va posar punt i final a una interessant visita.