LA CASA GRAN DEL MIRACLE DESCOBREIX LES SEVES “INTIMITATS”

Laura Borràs inaugura l’exposició “Intimitats als descobert” afirmant que “en municipis petits es fan també polítiques grans” i incidint en que la rehabilitació de la Casa Gran contribueix a preservar el patrimoni del país. La mostra aplega més de 40 objectes relacionats amb la vida privada.

Inauguració Exposició Intimitats El Miracle.

DILLUNS 22 AGOST 2022

“En municipis petits es fan també polítiques grans: Riner demostra un esperit inconformista i una determinació força importants que es tradueixen en actuacions com la rehabilitació de la Casa Gran del Miracle, que contribueix a preservar el patrimoni del municipi, que és també el patrimoni de tot el país”. Amb aquestes paraules la presidenta (actualment suspesa) del Parlament de Catalunya, Laura Borràs, ha inaugurat avui a la Casa Gran del Miracle de Riner (el Solsonès) l’exposició “Intimitats als descobert”, una mostra de més de quaranta objectes relacionats amb aspectes de la vida de les persones que es desenvolupen en la intimitat o bé que pertanyen a la vida privada de cadascú. L’exposició, organitzada per l’Ajuntament de Riner, ha estat comissariada per Màrius Codina i compta amb la col·laboració, entre altres, de la Secció d’Etnologia del Centre d’Estudis Lacetans.

L’alcalde de Riner, Joan Solà, després d’agrair a Laura Borràs la seva presència, ha posat en valor el patrimoni monumental i cultural com a motor de promoció econòmica del municipi. L’exposició, ha dit, “ha estat possible perquè disposem d’un magnífic espai que ens ha d’ajudar a dinamitzar aquest edifici històric que és la Casa Gran del Miracle i, de retruc, Riner i el Solsonès, també a través de la cultura”.

Solà ha afirmat que “amb implicació, unitat, valors, suma, estima i objectius s’aconsegueix tirar endavant grans projectes”, i ha aprofitat per anunciar que abans de finalitzar l’octubre acabaran els treballs de restauració i consolidació de l’antiga cuina, del foc de rotllo i de l’estable de la Casa Gran, de manera que la part històrica de la casa quedarà gairebé consolidada i apta per a la visita.

Els objectes de la mostra exposats —acompanyats d’ imatges il·lustratives— fan referència a àmbits íntims com són la higiene personal, la roba interior d’home i dona, la farmaciola per tractar diverses afeccions (que sovint no es volien o podien explicar), el confessionari, els accessoris femenins per guardar records o secrets i les intimitats relacionades amb els diners, entre altres.

La iniciativa convida també al visitant a reflexionar sobre com ha anat canviat el concepte d’intimitat i vida privada al llarg de la història. L’exposició, segons els seus promotors, “s’inspira en la vida quotidiana de les persones i en aquells aspectes de les petites històries que les persones es guarden per a elles”.

L’exposició forma part de la vintena d’activitats artístiques i festives programades dins el programa estiuenc #Rineréscultura, que inclou propostes de caire musical (amb concerts de música antiga, música barroca, blues, jazz i altres), teatre, exposicions, visites guiades, trobades populars i activitats infantils, així com, dins de l’àmbit didàctic, conferències, taules rodones i el Seminari d’Història del Solsonès.