L’AJUNTAMENT DE RINER PROMOCIONA LES POLÍTIQUES D’IGUALTAT I ELS DRETS DE LES PERSONES LGTBI

DIVENDRES 24 DESEMBRE 2021

L’Ajuntament de Riner ha portat a terme aquest mes de desembre una xerrada escolar i un taller de defensa personal femenina en el marc del programa d’activitats desenvolupat enguany pel Consistori per promocionar les polítiques d’igualtat i els drets de les persones LGTB. Aquestes activitats han comptat amb el suport de la Diputació de Lleida, que ha aportat un ajut econòmic dins del programa de “Subvencions als ajuntaments de la demarcació de Lleida en l’àmbit de la promoció de les polítiques d’igualtat i la incorporació de la perspectiva de gènere i dels drets de no discriminació de les persones LGTBI, 2021”.

La xerrada contaconte “La Jordina i el seu cavall blanc” sobre la igualtat i defensa del col·lectiu LGTBI es va portar a terme a l’escola de Freixinet i va anar a càrrec de Mireia Vila Montanyà. “La Jordina i el seu cavall blanc” és una versió lliure de la llegenda de Sant Jordi que ha fet la mestra Mireia Vila amb la voluntat d’ajudar a normalitzar la concepció que els infants tenen de l’homosexualitat.

D’altra banda, un total de 20 persones, entre nenes i dones, van participar en el Taller d’Autodefensa Femenina destinat a aportar a les participants recursos bàsics per fer front a agressions. El curs ha tingut lloc al Local Social de Freixinet en dues sessions de dues hores cadascuna i ha estat impartit per un equip d’experts en arts marcials de TaeKwondo Solsona, encapçalat per Jorge Monteagudo.