Junts s'emporta la meitat dels vots a les eleccions europees a Riner

DIUMENGE 26 MAIG 2019

El dia que els catalans escollien el seu alcalde, també van votar els seus representants al Parlament Europeu. A Riner, un 50,56% dels vots van ser per JxCAT, exactament 90. El va seguir Ahora Repúblicas, amb 52 vots, un 29,21%. De forma més minoritària, també van tenir representació altres partits com Cs, amb 8 vots, PSOE amb 7, PP amb 6 i Podemos-IU amb 5. 2 vots els van obtenir VOX i Pirates.cat i 1 PCTE i ADÑ.

Tot i coincidir amb les eleccions municipals, la participació va ser menor. En aquest cas, 30 abstencions i 178 vots. D’aquests, 4 eren en blanc.

Tot i que Riner votava la circumscripció de Lleida, la llista de Junts per Catalunya a les eleccions europees 2019 era encapçalada Carles Puigdemont, a l’exili, mentre que la d’ERC l’encapçalava Oriol Junqueras des de la presó.