Un vespre a Su i Liceu a la fresca

DILLUNS 18 JUNY 2018

La proposta “Un vespre a Su” va sorgir gràcies a una nova iniciativa de l’Ajuntament de Riner per aconseguir, de mica en mica, omplir d’activitats, vida i ofertes culturals tots els sensacionals racons del municipi. També, per primera vegada, Riner es sumava a la iniciativa del Liceu “Fes que l’òpera arribi al teu municipi”.

Aquesta iniciativa anomenada “Liceu a la fresca” té com a objectiu principal posar l’òpera a l’abast de tota la ciutadania, sense limitacions econòmiques ni geogràfiques.

A 2/4 de 8 de la tarda, unes 35 persones ja es trobaven al jardí de Su per començar la visita guiada per racons desconeguts del poble a càrrec de la Lurdes de cal Nadal, que va ser una guia magnífica. Degut a l’interès generat i a la gran participació, la visita es va allargar més del previst i va finalitzar a l’església de Santa Maria, després d’haver conegut diferents indrets que van despertar curiositat i records. No es va poder gaudir de tot el recorregut previst, perquè quedava el temps just per a sopar, i per això es va proposar una nova visita en el futur.

Tot seguit, un tast de Tasta Territori, elaborat amb la col·laboració del Forn de Su i Territori de Masies, que va consistir en una pizza d’escalivada amb formatge del Miracle i una hamburguesa amb ou ferrat, tot acompanyat amb un exquisit vi de la DO Costers del Segre.

Com que els actes previstos es van allargar més del compte, també es va ajornar per a un altre dia l’exposició de fotografies antigues de Su, que s’havien de projectar a la gran pantalla preparada per a l’ocasió.

Cap a 3/4 de 10, tot el públic assistent ja es va desplaçar cap al carrer fosc que, preparat per a l’ocasió, amb cadires granatoses i la pantalla a punt de retransmetre l’òpera feia un gran goig. L’òpera escollida en aquesta ocasió va ser “Manon Lescaut”, de Giacomo Puccini. Una vegada tothom situat i les 50 cadires ocupades, es van apagar els llums i tothom va poder gaudir d’una magnífica òpera en un entorn sensacional. A la mitja part, coca i xocolata per a tothom. El magnífic acte va acabar cap als volts de la 1 de la nit.

Gràcies a la implicació de l’Ajuntament en aquesta iniciativa del Liceu i l’originalitat del lloc on es va retransmetre, a la mitja part de l’òpera van sortir les imatges al canal 33 del carrer fosc de Su tot ple de públic gaudint de l’òpera.

Si s’ha pogut portar a terme aquesta iniciativa ha estat gràcies a la implicació de tothom, però en especial de cal Vendrell, per tot el suport logístic, el qual volem agrair.