HOMENATGE MUSICAL AL DRAMATURG ANGEL GUIMERÀ A RINER
L’acte, a càrrec del tenor Jordi Cortada i del pianista Josep Buforn, ha tingut lloc a la Casa Gran del Miracle
DIMECRES 08 GENER 2025
La Casa Gran del Miracle ha acollit el dissabte 4 de gener l’espectacle “Cantem Guimerà”, un tast de les músiques que van contribuir a fer conèixer l’obra i la figura del dramaturg a càrrec del tenor Jordi Cortada i del pianista Josep Buforn.L’acte, programat en el marc del centenari de la mort d’Àngel Guimerà, ha estat organitzat per l’Ajuntament de Riner i Òmnium Cultural, amb la col·laboració del Consell Comarcal del Solsonès.
“Cantem Guimerà” és un seguit de cuplets, sardanes i versos amb dramatúrgies de Jordi Lara i elements escenogràfics que ajuden l’espectador a viatjar fins a aquella Catalunya de finals del segle XIX i principis del segle XX que va veure l’eclosió del geni de Guimerà.
Àngel Guimerà fou dramaturg, polític i poeta en llengua catalana. La seva extensa obra, notable per unir a una aparença romàntica els elements principals del realisme, el va convertir en un dels màxims exponents de la Renaixença o "ressorgiment" de les lletres catalanes a l'acabament del segle XIX.
Abans de ser reconegut com a dramaturg, Guimerà va ser admirat com a poeta i molts dels seus poemes van ser musicats per compositors del moment. També va escriure el llibret d’òperes i quadres musicals signats per Enric Morera o Amadeu Vives.
L’acte s’ha fet en el marc del centenari de la mort de l’autor, el 2024, declarat oficialment Any Guimerà.