Èxit de participació a la Fira de la Mel del Micacle

DIUMENGE 07 ABRIL 2019

El primer cap de setmana d’abril es va viure una nova edició de la Fira de la Mel del Miracle, enguany amb bon temps, que va esdevenir un nou èxit de participació i ventes.

El divendres a la tarda va ser el moment de l’engalonament de la fira, que va deixar ben guarnida la Casa Gran i les escales.

El dissabte va ser el torn de les III Jornades Tècniques de la Mel, amb la presència de la secretària de Territori i sostenibilitat, Sra. Marta Subirà, que va inaugurar la jornada, i el president de l’Associació d’Amics de les Abelles, Sr. Joan Maria Llorenç. Apicultors professionals, aficionats i tothom qui va voler conèixer el món de l’apicultura amb gent vinguda d’arreu de Catalunya van poder aprendre i intercanviar experiències fins ben entrat el vespre.

El diumenge al matí, a punta de dia, els organitzadors ja trencaven el silenci del Miracle amb el muntatge de la fira perquè a les vuit del matí la quarantena de paradistes ja poguessin preparar els seus productes. Cada parada oferia un producte o altre relacionat amb la mel, les abelles i l’apicultura.

Després de l’esmorzar típic de la fira amb ous ferrats i mel, tothom va ocupar el seu lloc i, a poc a poc, els aparcaments es van anar omplint de cotxes, la plaça de gent, les parades de compradors, els tallers de somriures, l’exposició d’eines i fotografies antigues de la mel i l’apicultura de nostàlgia, les tapes van impregnar de bona olor tota la plaça, la consellera va visitar la fira... Tot plegat va fer que la fira fos un èxit en tots sentits.

Les prop de quaranta parades es van situar a la plaça del santuari i al claustre del monestir. La resta, que eren les d’entitats o institucions, com a novetat d’enguany, es van situar al nou Espai de Benvinguda on també es van dur a terme les activitats infantils, com el taller de construcció d’un hotel per a insectes pol·linitzadors, el taller d’elaboració d’espelmes o el taller de maquillatge infantil.

El municipi agermanat d’Arnes de nou va muntar la seva parada, donant a conèixer el municipi i elaborant borraines amb mel, un producte molt típic d’aquell territori i que tothom va poder degustar.

A l’espai d’exposicions situat a la Casa Gran tothom va poder visitar les fotografies sobre l’apicultura o les eines antigues del món apícola.

Des de la vessant gastronòmica, els quatre restaurants del municipi van oferir durant el cap de setmana els menús de la mel i durant la fira, sota les arcades de la Casa Gran, es van poder degustar les tapes elaborades amb mel d’aquests restaurants i també per la comissió organitzadora de la fira.

Les tapes que es van elaborar en aquesta edició van ser les següents:

• Focaccia de sobrassada amb bresca, del restaurant el Forn de Su.
  • Pasta de fulla amb morcilla i mel, del restaurant Sant Ponç.
  • Croqueta de sobrassada amb cremós de formatge i mel, del restaurant Villaró del Bosc.
  • Botifarra amb mel, del restaurant del Miracle.
  • Iogurt d’ovella amb mel, de la formatgeria del Miracle.
  • Infusió amb mel, de Territori de Masies.
  • Hamburguesa Riner amb mel i secret a la brasa amb salses de mel, de l’organització de la Fira i la col·laboració de Cal Molins.

En aquesta edició, la consellera de Cultura, Hble. Sra. Maria Àngela Vilallonga, va visitar la fira. En nom de la comissió organitzadora de la fira, va fer entrega del II Guardó l’Abella Rinerenca al municipi d’Arnes per la seva implicació durant molts anys amb el món apícola i també amb la Fira de la Mel. Seguidament, es va realitzar la visita a la fira amb els representants del consistori rinerenc i altres autoritats.

Abans de l’entrega del guardó, l’alcalde de Riner, en nom de tota la comissió organitzadora de la fira, va dirigir les següents paraules al públic assistent: