Riner va formar part de la XVI Festa de la Mel d'Arnes

DISSABTE 08 JUNY 2019

Els dies 8 i 9 de juny, més tard de l’habitual per la data de les eleccions municipals, el municipi agermanat d’Arnes va celebrar la seva XVI Festa de la Mel.

Una colla de rinerencs i rinerenques ja hi van ser el dissabte a la tarda. Els que encara no coneixien el poble van aprofitar per visitar-lo i la resta van assistir a una reunió sobre el projecte Redicat amb diferents representants del projecte, comprovant el bon funcionament d’aquest.

El diumenge al matí, es van muntar els estands i el brogit es va apoderar dels carrers del nucli. Riner, per segon any, va ser-hi present amb el seu estand, ple de productes rinerencs com la ratafia o els carquinyolis del Miracle, els productes gurmet del Florenci de Xixons o els fulletons que donen a conèixer Riner, el Solsonès i el Territori Barroc. Cap al migdia, l’estand va quedar impregnat de l’olor de les hamburgueses amb mel de la Gemma de Cal Molins, que van sorprendre tothom per la seva qualitat i bon gust, acompanyades amb el vi piment preparat per la Imma.

El migdia va ser el moment de la inauguració de la fira, enguany a càrrec del president del Consell Comarcal de la Terra Alta i alcalde de Gandesa, Carles Luz, amb l’alcalde d’Arnes, Joaquim Miralles, i l’alcalde de Riner, Joan Solà. També els van acompanyar a la inauguració el delegat del Govern a les terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, el diputat provincial de Tarragona i alcalde de Prat de Comte, Joan Josep Malràs, i la resta de corporació municipal d’Arnes i regidors de Riner.

Després de la signatura al llibre d’honor a l’Ajuntament d’Arnes (un edifici renaixentista digne de conèixer), es van dur a terme els parlaments a la plaça Major, que van posar èmfasi en la col·laboració i la suma entre administracions i entitats per tirar endavant grans projectes: malgrat hi hagi municipis allunyats, si els objectius són comuns, poden dur-se a terme projectes com el Redicat o altres en què ja s’està treballant.

L’afluència de gent que es va interessar pels nostres productes i per conèixer el nostre territori va tornar a ser per segon any molt satisfactòria. Fins i tot, municipis de l’entorn d’Arnes o el Vilà Rural van demanar si Riner podia assistir a esdeveniments que organitzaven aquests.

Un cap de setmana en el qual Riner va seguir donant-se a conèixer en un municipi i territori llunyà en distància, però amb molts objectius similars. A la vegada, es van ampliar les idees per seguir millorant el municipi i la Fira de la Mel per esdevenir cada vegada més una fira referent dins el món apícola català.