Els patges reials recullen les cartes dels nens i nenes de Riner

DIMARTS 01 GENER 2019

A finals d’any, els Reis Mags de l’Orient van fer arribar una carta a tots els nens i les nenes del municipi  fent-los saber que el dia 1 a la tarda passarien els seus patges reials a recollir les cartes que els volguessin enviar.

Així, el dia 1 de gener, a la tarda, puntualment, arribaven els patges reials a Freixinet, on ja els esperaven membres de l’Ajuntament per acompanyar-los a totes les cases de Riner.

Després d’un descans al local social de Freixinet, per refer-se dels molts quilòmetres que havien fet per arribar, el recorregut per Riner el van fer amb cotxes, fins ben entrada la nit.

El recorregut va ser el següent: cal Missé, la Caseta de Casamartina, Planarodona, cal Rabassa i cal Peguera, cal Sané, cal Palà, el Forn, ca l’Estruch, el Soler de Sant Jaume, cal Sansa, can Claret, cal Jounou, el restaurant Sant Ponç, cal Fonda, la Rectoria de Freixinet i cal Bertran.

Els patges van fer una valoració molt positiva de la visita, i se’n van anar convençuts que tots els nens i les nenes rinerenques rebrien molts dels regals que havien demanat a les cartes.

També van estar molt contents de veure que la pagesia continuaria al municipi perquè, entre molts altres regals, alguns dels infants van demanar una “cossetxadora”, un “xíssel” i un corró per als pares.