El Territori Barroc i el festival Espurnes Barroques reben un premi dels III Premis Món Rural

DIJOUS 20 DESEMBRE 2018

El dimarts 18 de desembre, l’auditori del Caixafòrum de Girona va ser l’escenari de l’acte d’entrega dels III Premis Món Rural, que reconeixen la tasca de representació i valorització del món rural des dels àmbits de la narrativa, la investigació, el periodisme i els projectes de dinamització del territori. Els premis, promoguts per la Fundació Món Rural, amb el suport del Grup ARGAL, la Universitat de Lleida i l’Associació de Micropobles de Catalunya, han reconegut diversos projectes que han impulsat la recuperació de zones rurals. La cerimònia d’entrega va estar conduïda pel popular escriptor i periodista gironí Martí Gironell i va comptar amb la participació de l’Honorable Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, Teresa Jordà, la presidenta de l’Associació Catalana de Micropobles, Carme Freixa, i el director de la Fundació Món Rural, Marc Riera.

Entre altres premiats, el Territori Barroc, representat pels alcaldes de Riner i la Molsosa i una regidora de Sant Mateu de Bages, va rebre un dels guardons dels III Premis Món Rural, entregat per la consellera Teresa Jordà i la presidenta de l’Associació Catalana de Micropobles, Carme Freixa.

El festival Espurnes Barroques, que se celebra als pobles de Riner, Pinós, La Molsosa, Calonge de Segarra, Pujalt, Sant Ramon, Estaràs, Sant Mateu de Bages i Súria, es va endur el guardó “Patrimoni Rural a altres zones rurals”, com a reconeixement a la singular proposta cultural d’aquest festival de música i experiències en espais d’alt valor patrimonial, amb el barroc com a fil conductor, 20 anys després dels terribles incendis que van assolar aquests indrets.

El premi va consistir en el reconeixement al projecte dut a terme amb un guardó de record, un diploma per a cada un dels ajuntaments, una olivera que significa perseverança i un premi econòmic de 1.500 €.

Grans professionals com a jurat

Un any més, el jurat dels Premis Món Rural va estar format per grans professionals de diversos àmbits. En la categoria de periodisme, estava format per Karma Peiró, Maite Curto i Ares Escribà. Pel que fa l’assaig, els encarregats de la deliberació van ser Núria Garcia Quera, Lourdes Viladomiu i Toni Orensanz. El jurat de la categoria de narrativa el van formar Martí Gironell, Antoni Pladevall i Andreu Carranza. Pel que fa la categoria de patrimoni rural, els membres del jurat van ser Carme Freixa, Gemma Carbó i Joan Reguant.

La Fundació Món Rural va agrair la tasca realitzada per totes i tots aquests professionals que aporten valor i renom a aquests guardons.