El Festival Espurnes Barroques al Miracle

DIVENDRES 24 MAIG 2019

El dissabte 24 de maig, el Festival Espurnes Barroques va ser present al Miracle amb dos grans i sensacionals concerts: concert i tast Ensemble Mériden i María Hinojosa al matí i concert i dansa de Juan de la Rubia i Magdalena Garzón a la tarda.

El concert del matí es va portar a terme a la Sala Gran del Miracle, plena de gom a gom, per escoltar la immensitat de la veu de la soprano María Hinojosa amb el següent programa:

Fitxa artística:

María Hinojosa, soprano

Elisabet Bataller, violí

Maria Gomis, violí

Carla Rovirosa, violoncel

Juan de la Rubia, clavicèmbal

Programa:

Antonio Vivaldi, Trio sonata per a dos violins i continu, op. 1 n. 8

Agostino Steffani, Cantata “Guardati, o core”

Georg Friedrich Händel, Trio sonata per a dos violins i continu en sol menor, op. 2 n. 6

Georg Friedrich Händel, Cantata “Dietro l’orme fugaci” (Armida abbandonata)

Descripció:

Tres dies abans que voli cap a Bogotá, María Hinojosa omplirà el Miracle amb una veu, un carisma i una senzillesa amb els quals està conquistant els escenaris de tot el món. Ho farà amb dues cantates bellíssimes d’Agostino Stefanni i Georg Friedrich Händel. L’acompanyarà l’Ensemble Méridien, amb una formació de luxe similar a la que va enregistrar el seu magnífic CD A German Soul per a Brilliant Classics.

El Festival Espurnes Barroques com bé sabeu és un festival diferent, amb l’objectiu d’oferir no només música, sinó també cultura i gastronomia.

Seguint amb la gastronomia, en finalitzar el concert, es va poder degustar a les voltes de la Casa Gran formatges de la formatgeria del Miracle amb vi ecològic del Solsonès “Un pam de terra”.

Una vegada finalitzades les explicacions i degustacions, va ser l’hora de dinar. Qui va voler, ja tenia preparat el menú barroc al restaurant del Miracle.

A la tarda, ben d’hora, el soroll de bancs i moviments dins el santuari es va fer ben evident. El motiu va ser que el format del concert era del tot diferent, perquè les ballarines poguessin ballar al ritme del so de l’orgue del Miracle envoltades del nombrós públic que va omplir el santuari.

El programa de la tarda va ser el següent:

CONCERT i DANSA JUAN DE LA RUBIA i MAGDALENA GARZÓN

Fitxa artística:

Juan de la Rubia, orgue

Magdalena Garzón, coreografia

Almudena Pardo i Èlia Genís, ballarines

Programa:

Johann Caspar Kerll, Passacaglia

Anònim (segle XVIII), Flores de música

Juan de la Rubia, Tres improvisacions

Joan Baptista Cabanilles, Corrente italiana

Pablo Bruna, Tiento de falsas de 2º tono

Antonio de Cabezón, Pavana italiana

Joan Baptista Cabanilles, Pasacalles

Johann Sebastian Bach, Pastoral en Fa major, BWV 590

Descripció:

Juan de la Rubia és un dels organistes més destacats de l’escena europea. A banda de professor a l’Escola Superior de Música de Catalunya, és titular de l’orgue de la Sagrada Família. Les seves mans posaran música a les coreografies que Magdalena Garzón ha articulat al voltant del passacaglia, en diàleg amb la història del santuari i amb el retaule de Carles Morató. El seu llenguatge corporal elegant, amb gestos carregats de força i de sentit, dibuixarà a l’espai els registres que de la Rubia extraurà de l’orgue. Una producció d’Espurnes Barroques, irrepetible en cap altre espai, que estem orgullosos d’haver pogut propiciar.